Solomon Adaları’ndan Avustralya’ya haber reaksiyonu

Avustralya’da yayın yapan haber kanalı ABC’den gazeteci Angus Grigg’in hazırlayıp sunduğu ‘Dört Köşe’ programının 1 Ağustos tarihli kısmında, Çin’in Solomon Adaları üzerindeki tesiri incelendi.

“Pasifik’i Ele Geçirme: Çin parası Solomonları nasıl satın alıyor?” ismiyle yayınlanan kısımda, stratejik olarak konumlanmış Pasifik ülkesinde Çin tesirinin ve denetiminin kapsamı ele alındı.

Programda bilhassa Çin’in, ülkenin adalarından biri olan Kolombangara’da donanma üssü kuracağı ileri sürüldü.

‘YANLIŞ BİLGİLERİN KASITLI KULLANIMI’

Çin ile yakın vakitte güvenlik muahedesi imzalayan Solomon Adaları’nın Başbakanlık Ofisi’nden yapılan açıklamada, 23 Ağustos’ta ABC’nin ilgili haber programı eleştirildi.

“Dört Köşe” programının yanlış bilgi yaydığı, ülkenin imajını zedeleyen ulusal bir kaygı kaynağı olduğu tabir edildi.

Açıklamada “Kendini profesyonel olarak öne çıkaran bir medya kuruluşunun, yanlış bilgilerin kasıtlı kullanımı ve evvelden tasarlanmış önyargılı bilgilerin dağıtımı ABC’yi değersizleştiriyor” denildi. Basın açıklamasında program, “ırkçılık ve ırk klişeleri eşiğindeki ırksal profilleme” olarak nitelendirildi.

‘ÇİN DONANMA ÜSSÜ KURMAYACAK’

Solomon Adaları Başbakanlık Ofisi, programda bahsi geçen “Çin donanma üssü kurulması” konusunda yaptığı açıklamada, “Çin Halk Cumhuriyeti’nin Kolombangara’da bir donanma üssü kurmaya niyeti yok. Başbakan Manasseh Sogavare, ülke halkına ve Pasifik bölgesine, Solomon Adaları’nda askeri ya da donanma üssü olmayacağını birçok kere teyit etti” denildi.

ABC’DEN BAŞBAKANLIK OFİSİ’NE YANIT

ABC, 24 Ağustos’ta açıklama yaparak Başbakanlık Ofisi’ne cevap verdi. Programda, Solomon Adaları vatandaşlarını ilgilendiren mevzuları vurguladıkları ve programın onların tasalarını yansıttığı söz edildi.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.